sâmbătă, 27 martie 2010

Ketchup


Am facut zilele trecute o friptura cu cartofi prajiti, la care am preferat sa facem un ketchup de casa, decat sa cumparam. Oricat de "naturale" se pretind a fi variantele din comert, parca tot mai bun e un sos pe care il faci acasa, combinand ingredientele preferate. Am facut varianta picanta si a iesit extraordinar. Vom mai repeta cu siguranta reteta, fie la paste, fie la pizza.
Se poate pastra si la frigider pentru o saptamana sau doua, intr-un borcan bine inchis.

Pentru o portie destul de generoasa (cam 4 portii), am folosit:
  • 500 ml bulion
  • 1 ceapa
  • 4-5 catei de usturoi
  • cimbru, sare, piper, boia
  • ulei
Cat despre procesul de fabricatie, este mai mult decat usor: se toaca marunt ceapa si se caleste 10 minute in putin ulei, apa si sare.
Adaugam apoi bulionul si lasam sa mai fiarba inca vreo 5 minute. Punem usturoiul pisat marunt, cimbrul, piper si boia (iute sau dulce, cum va place). Potrivim de sare si lasam sa mai fiarba inca 10 minute.
Cand sosul este fiert, il turnam intr-un vas mai adanc si il lasam sa se racoreasca putin.
Folosim piciorul vertical al mixeruluisi pasam ingredientele din sos. In caz ca nu aveti un mixer cu picior vertical, puteti sa dati sosul printr-o sita, pasand astfel ceapa si usturoiul. Astfel obtinem un ketchup foarte bun si proaspat.
Cat despre calorii: 100 de grame au aproximativ 95 de calorii.
Iata si masa la care am servit o parte din sos. Restul l-am pus la frigider pentru alta data.


Printeaza reteta (fara imagini)

Un comentariu:

Anonim spunea...

Mama cat de bine arata!!