miercuri, 17 martie 2010

Orez cu Legume



Acum cateva zile am luat Good Food, preferata mea, ca sa vada si furnicutul cum e, si ce foame ti se face dupa ce o rasfoiesti :))
Si cum ne faceau cu ochiul o gramada de retete am zis sa le luam pe rand, sa le incercam si sa le adaptam gusturilor noastre. Asa ca am facut pentru inceput orez cu legume, de fapt mai mult legume cu orez :) o reteta usoara si de facut, si de mancat, tocmai buna pentru post. Revista ne-a folosit ca inspiratie pentru ingrediente, procesul de fabricatie l-am mai modificat noi.
Orezul poate fi si garnitura langa ceva carne, noi am preferat sa-l mancam simplu, pentru ca este foarte aromat si simtim cum se apropie primavara (desi azi a mai nins putin).
Pentru 4 portii am folosit:
  • 3/4 cana de orez (cam 180g)
  • 2 dovlecei potriviti
  • 1 ceapa
  • 2 morcovi
  • 1 cana mazare
  • 1 legatura ceapa verde
  • 1 legatura marar
  • 2 linguri ulei
  • sare, piper
Mai intai, cu ajutorul furnicutului am tocat marunt toate legumele.
Am pus uleiul in wok si am calit ceapa rosie si morcovul, cu putina apa si sare. L-am pus capac si le-am lasat sa fiarba cam 10 minute. Apoi am adaugat dovleceii si mazarea. Daca vi se pare necesar, puteti adauga putina apa, dar oricum vor lasa si legumele apa, mai ales daca mazarea e congelata. Lasam sa fiarba inca 10 minute.
Intre timp am pregatit orezul: l-am curatat si l-am spalat cu apa rece. Fiindca nu imi place cum se lipeste orezul din cauza amidonului, noi il fierdem separat de mancare la inceput. Asa ca am pus orezul la fiert in apa rece, am amestecat din cand in cand ca sa nu se prinda. Dupa ce a dat un clocot, l-am clatit cu apa rece si l-am pus din nou la fiert. Dupa ce a dat inca un clocot, l-am clatit din nou si l-am pus peste legume.
Deoarece orezul a fiert deja o vreme, nu mai e nevoie sa adaugam apa cat de 3 ori cantitatea de orez, 1 data si jumatate - de 2 ori e suficient. Mai lasam sa fiarba legumele impreuna cu orezul inca vreo 15 - 20 de minute pana se umfla orezul. Adaugam ceapa verde taiata marunt, lasam 5 minute si stingem focul. Presaram cu marar proaspat tocat si ne bucuram de o portie de legume cu orez aromata si proaspata.
Stim ca orezul are multe calorii, dar in aceasta combinatie avem legumele care scad numarul de calorii, asa ca la 100 de grame avem in jur de 120 de calorii, iar o portie are cam 300 de calorii.


    Printeaza reteta

    Niciun comentariu: