duminică, 7 martie 2010

Varza Acra Calita


Zilele trecute am luat o varza acra de la mama soacra. Varza era acra, nu soacra :))
Asa ca ne-am gandit ca ar merge bine o varza calita cu carnati de casa. Dar cum nu am vrut sa imi compromit chiar asa rau dieta, am facut un compromis cu furnicutul pofticios si am pus si niste piept de pui.

Pentru 4 portii am avut nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • 1 varza murata destul de mare
  • 400g piept de pui dezosat si fara piele (1 piept)
  • 400g carnati de casa
  • 1 - 2 pahare de bulion (400 ml)
  • putin ulei (cam 2 linguri)
  • condimente: sare, piper, cimbru, boia
Am pus varza in apa rece de seara, ca sa iasa acreala si sarea din ea. Am luat varza, am scurs-o bine de apa si am taiat-o fideluta (in 2 jumatati si apoi cum s-a putut :) ).
Am pus varza la foc, cu capac, impreuna cu 1 lingura de ulei si o cana de apa. Din cand in cand se amesteca in varza si se adauga cate o cana de apa, in functie de cat de mult scade.
In timp ce se fierbe varza, se pregateste carnea. Am taiat pieptul de pui in cateva bucatele si l-am pus la prajit in teflon cu o lingura de ulei, ca doar are multe calorii :) Dupa ce l-am intors pe toate partile si si-a schimbat culoarea i-am pus capac ca sa se inabuse. Daca nu aveti tigaie de teflon, puteti adauga putina apa, ca sa nu se prinda carnea si sa nu fie nevoie sa puneti mult ulei.
Carnatii i-am prajit tot in teflon, dar fara ulei, ca si asa au lasat o gramada de grasime. Am preferat sa nu ii amestec cu puiul pentru ca dupa ce s-au prajit, i-am luat din tigaie si nu am folosit untura ramasa.
Lasam puiul aproximativ 20 de minute sa se coloreze putin si apoi adaugam bulionul, putina sare, piper, cimbru si boia daca vreti sa fie picant (stim doar ca mancarurile picante ajuta digestia). Nu adaugati multa sare pentru ca e posibil sa fie varza destul de sarata si sa nu prea fie nevoie de sare suplimentara. Oricum, putem adauga sare mai spre sfarsit, daca vi se pare necesar. Scoatem carnatii din tigaia in care s-au prajit si ii adaugam peste pui. Mai lasam la fiert cam 10 - 15 minute.
In timpul acesta varza a fiert (trebuie lasata cam 1 ora sa fiarba) si i-am mai adaugat apa cand a fost nevoie. Punem carnea si sosul de rosii peste varza, amestecam si mai lasam pe foc 10 - 15 minute sa fiarba.
Acum e momentul sa gustam daca e destul de sarata si de aromata. Dupa ce ati mai adaugat condimente, dam la cuptor fara capac ca sa se rumeneasca si sa mai scada apa, in caz ca vi se pare prea lichida.
Si acum sa spunem despre calorii: 100 de grame au 145 calorii, iar cum o portie are cam 300 de grame, ajungem la 435 calorii / portie. Asta daca o portie contine cantitati egale de carne de pui si carnati.
Daca vreti sa faceti mai usoara mancarea, puteti renunta la carnati si sa ii inlocuiti cu piept de pui. Atunci 100 de grame au 100 de calorii.


Niciun comentariu: