vineri, 23 aprilie 2010

Furnici in Copac


Era timpul sa facem o mancare chinezeasca pentru ca ne place foooarte mult. Dupa o dezbatere destul de lunga privind ce reteta va sparge gheata pe blog, am optat pentru furnici in copac sau ants climbing a tree. Interesant numele, am inteles ca vine de la aspectul mancarii, carnea pare ca niste furnici care merg pe pastele de orez. Nu conteaza asa mult de ce se numeste asa, pentru ca e prea buna sa apuci sa vezi cu ce seamana cand ai o farfurie in fata.
Sunt multe variante a retetei cu acest nume, dar in principal toate sunt foarte simple si rapide. Prima data cand am facut furnici in copac, am gasit o reteta pe blogul lui Edith care ne-a placut foarte mult cum a iesit. Aceasta reteta este o adaptare, folosind unele ingrediente in plus, idei gasite pe diverse siteuri si contributia proprie.
Pentru 2 - 3 portii avem nevoie de:
  • 150 g taietei de orez (rice vermicelli)
  • 400 g carne de vitel (sau porc)
  • 5 - 6 linguri sos de soia
  • 3 - 4 linguri sos chilli (mai mult sau mai putin, dupa gust)
  • 1 pahar mic de vin alb
  • 1 lingurita de malai
  • 1 legatura ceapa verde
  • 1 morcov mic
  • 1 lingura de ulei
  • sare, daca mai e nevoie (sosul de soia e destul de sarat)
Taiem carnea bucati mici, ca de furnici, sau se toaca cu robotul de bucatarie sau masina de tocat din dotare. Intr-un bol amestecam sosul de soia, sosul chilli, vinul si malaiul. Adaugam carnea in bol, amestecam si lasam la marinat in jur de 30 - 45 minute, la frigider.
In timp ce carnea sta la frigider, fierbem taieteii de orez. Pe instructiunile lor scria ca se pun 3 minute in apa calda, dar nu se moaie deloc in acest timp. Noi am pus la fiert in jur de 5 minute, si apoi am lasat inca 5 minute sa se umfle. Scurgem apa, dar nu clatim taieteii.
Tocam marunt ceapa si morcovul si le lasam sa-si astepte randul.
Incingem o lingura de ulei in wok si punem carnea impreuna cu sosul in care a stat. Cand incepe sa fiarba sosul, adaugam ceapa si morcovul. Lasam sa fiarba tot amestecul in jur de 15 - 20 de minute, timp in care mai amestecam si adaugam cate putina apa cand scade sosul. Adaugam taieteii de orez, omogenizam si mai lasam 2 - 3 minute pe foc. Gustam daca e destul de picant, sarat, zemos si adaugam daca mai lipseste ceva.
Servim calda si picanta, asa cum ii sta bine acestei retete chinezesti. Este un pranz foarte consistent si are aproximativ 195 calorii la 100 grame. Nu e mult, dar folositi carne slaba de vitel, fara grasime.



Printeaza reteta (fara imagini)

4 comentarii:

Edith spunea...

Yum! Arata binee! :)

Mitzy spunea...

Am incercat si eu astazi aceasta reteta si mi-a iesit foarte bine. Este o reteta excelenta! Multumesc!

razvan spunea...

Serios, reteta este varza, nu stiu de ce mai postati daca habar nu aveti, uite aici adevarata reteta, si credeti-ma nu se compara cu reteta aceasta.
(http://www.chinesefood-recipes.com/chinese_noodles_recipes/ants_on_a_tree_noodles_recipe.php)

Carmen spunea...

Razvan, n-am avut pretentia ca aceasta reteta sa fie cea originala. Am spus de la inceput ca e o adaptare. Si nu te obliga nimeni s-o pregatesti daca alta varianta ti se pare mai buna. Serios! :)