luni, 31 mai 2010

Sarmalute in Foi de Vita


Singurul defect al acestei retete este ca dureaza mult pana le rulam, cel putin asa mi se pare mie. Dar sunt foarte bune, asa ca ne-am facut curaj si am facut sarmalutele in foi de vita, proaspat culese si oparite. Si ca sa avem oricand foi de vita, le oparim, le uscam, le asezam una peste alta si le pastram la congelator in pungute, cam cate 50 - 60 de foi, tocmai bine cat sa ajunga la o transa de sarmalute. Si ca sa fie light, le facem cu piept de pui :)



Pentru cam 6 - 8 portii avem nevoie de:
  • 1 piept de pui fara piele
  • 3 morcovi
  • 2 cepe
  • 1 pahar bulion (250 ml)
  • 4 linguri de orez (80 g)
  • sare, piper
  • 2 linguri ulei
  • marar, patrunjel
  • aprox 50 foi vita
Am avut piept de pui cu os, asa ca l-am dezosat inainte si au ramas cam 500 g carne pe care am tocat-o cu tocatorul. La fel am facut si cu ceapa si morcovii pe care le-am pus impreuna cu carnea, orezul spalat, sare, piper si le-am amestecat bine pe toate, cu mana sau cu furculita, cum preferati.
Adaugam mararul si patrunjelul tocate fin, omogenizam si avem compozitia cu care vom umple sarmalutele.
Cum spuneam, aveam foile de vita gata oparite si le-am umplut cu putina compozitie, cam o lingurita. Cand rulam sarmalutele trebuie sa le lasam mai lejere, pentru ca orezul nu este fiert si se va umfla. Daca le strangem la fix, este posibil sa plesneasca foile de vita.
Asezam sarmalutele in cratita unsa cu cele 2 linguri de ulei si peste turnam paharul de bulion. Putem sa mai adaugam putina apa, punem un capac si dam la cuptorul incins la 200 grade, timp de 45 minute - o ora. In timp se stau la cuptor, verificam din cand in cand daca este suficient lichid si mai adaugam apa. Daca doriti sa iasa cu mai mult sos, spre final, mai adaugati cam jumatate de cana de bulion si jumatate de cana de apa.
Servim sarmalutele calde sau reci, cu iaurt, si ne bucuram ca au doar aproximativ 105 calorii la 100 grame.




Un comentariu:

ama spunea...

ce-mi plac mie sarmalutele in foi de vita! ce pofta mi-ai facut acum! :))