vineri, 16 iulie 2010

Cheesecake cu Mango

Zilele trecute a fost ziua de nastere a furnicutului, asa ca l-am serbat cu un cheesecake dulce si bun, la fel ca el :) La multi ani, dragul meu!
Reteta am gasit-o pe blogul lui Flory, dar era varianta cu piersici, asa ca am mai modificat-o prin unele locuri. Acest cheesecake este un desert racoritor si aromat, potrivit pentru o zi calduroasa de vara.
Detalii despre cum se taie un mango gasiti aici, pentru ca desi pare simplu, sunt cateva sfaturi utile pe care e bine sa le stiti.

Pentru o tava de 23cm, adica 8 portii, avem nevoie de:
  • 375 g biscuiti digestivi
  • 150 g unt
  • 2 mango (au avut cam 600g, fara samburi) - puteti folosi si piersici proaspete sau din compot
  • 300 g branza dulce (am folosit degresata)
  • 150 g zahar
  • 4 oua
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • 3 - 4 linguri de frisca
  • 1 lingura faina (30 g)
Mai intai pregatim blatul, pentru care maruntim biscutii, cu tocatorulsau ii punem intr-o punga mai rezistenta si ii zdrobim cu un obiect contondent :) Topim untul si il amestecam cu biscuitii pana obtinem o compozitie omogena, pe care o intindem intr-o forma cu peretii detasabili. Dam la cuptorul incins la 200 de grade, timp de 10 minute. Dupa ce scoatem de la cuptor, lasam sa se raceasca complet, cat timp pregatim umplutura. 
Amestecam branza dulce cu zaharul si zaharul vanilat si batem cu mixerulca sa obtinem o consistenta pufoasa. Adaugam pe rand ouale intregi si faina.
O parte din mango am pastrat-o pentru ornat, iar pe restul l-am taiat cubulete si le-am pasat cu piciorul vertical al mixerului
Adaugam mango peste branza, omogenizam si apoi incorporam frisca batuta. Turnam compozitia peste blatul rece, asta dupa ce ungem cu putin unt peretii formei, ca sa fie usor de scos.
Dam la cuptorul incins la 200 de grade cam 1 ora si 15, pana capata o culoare aurie pe deasupra, iar marginile se coloreaza mai accentuat. Daca miscam tava, compozitia in mijloc se va misca putin, dar asta nu inseamna ca nu s-a patruns.
Lasam sa se raceasca complet, scoatem din tava, ornam si tinem cheesecakeul la frigider pana cand il servim. Un desert excelent, pentru care 100 grame au aproximativ 250 calorii, iar o portie cam 450 calorii.




4 comentarii:

Liana10 spunea...

La multi ani, furnicutului ;-)tare bine arata tarta....mmmm

sara & Miki spunea...

La multi ani! Si daca tot e sarbatoare, voi servi si o felie de tort. Ador mango. Pupik.

Elena Toma spunea...

Si eu am mango si nu stiam ce sa fac! Ce idee interesanta. La multi ani Furnicutului!

Carmen spunea...

Multumim de urari!
Cat despre cheesecake, ma bucur ca v-a placut :)