miercuri, 7 iulie 2010

Pasta alla Norma

Aceasta reteta este inspirata din cartea de bucate pe care ne-am luat-o din concediul petrecut in Sicilia. Frumoasa insula, mi s-a parut ca am stat cam putin, dar suficient cat sa ne relaxam si sa gustam tot felul de bunatati. Asa ca nu puteam sa ne intoarcem fara o carte de bucate, ca sa facem si noi bunatatile respective :)
Pasta alla norma sunt paste cu vinete, sos de rosii si ricotta sarata (sau urda sarata). Noi am preferat varianta vegetariana, pentru ca am uitat sa cumparam urda :))
Pentru 3 - 4 portii avem nevoie de:
  • 500 g rosii (3 - 4 rosii)
  • 1 legatura ceapa verde
  • 700 g vinete (2 - 3 vinete)
  • 100 g paste
  • 2 - 3 catei usturoi
  • sare, piper, busuioc
  • 3 - 4 linguri ulei de masline
  • 100 urda sau ricotta sarata (optional)
Reteta este simpla, dar dureaza ceva timp pana o pregatim. Mai intai spalam vinetele si le taiem fasii sau rondele. Le punem intr-un vas, le saram si le lasam cel putin 30 minute. Dupa ce au lasat apa, le stergem si le prajim intr-o tigaie de teflon, in cat mai putin ulei.
Pentru sos, tocam marunt ceapa, usturoiul si taiem rosiile cubulete si le punem pe toate la fiert intr-o tigaie de teflon. Adaugam sare, piper si busuioc si le lasam sa fiarba pana cand se evapora apa si se formeaza un sos mai gros. Lasam putin sa se racoreasca si dam sosul printr-o sita, pentru ca sa scapam de cojile de la rosii. In carte scria ca se mai adauga 2-3 linguri de ulei in sos, dar mi se pare ca vinetele prajite au suficient ulei, asa ca am ignorat acest pas.
Mai avem doar de fiert pastele, conform timpului de pe ambalaj si suntem gata sa aranjam pe farfurie. Asezam pastele, presaram o parte din ricotta, sosul de rosii si asezam vinetele. Putem orna cu ricotta razuita si busuioc. O idee buna este sa faceti pastele mai din timp si sa le lasati sa stea cu vinetele si sosul de rosii. Rezultatul este mult mai bun decat daca le consumam imediat dupa ce sunt gata. 100 de grame au aproximativ 150 calorii, in cazul in care nu folosim urda.



Printeaza reteta (fara imagini)

Niciun comentariu: