marți, 28 septembrie 2010

Tzatzichi


De mult ii pusesem gand rau amestecului pentru tzatzichi, pe care il tot ocoleam cand umblam pe la condimente. Dar pana la urma ne-am facut curaj, am pus mana sa gatim si niste peste care sa mearga cu sosul acesta aromat. Si a fost o alegere foarte buna, l-am folosit atat la fish fingers, cat si la scallion pancakes.
Pentru un bol generos de sos, am folosit:
  • 250 g iaurt (am folosit unul de bivolita si oaie, foarte bun)
  • 200 g smanatana (optional)
  • 2 - 3 castraveti
  • 2 catei usturoi
  • 5 linguri ulei de masline
  • zeama de la 1 lamaie
  • 1 legatura marar
  • condimente pentru tzatzichi
  • sare
Prepararea este foarte simpla si rapida: castravetii se curata de coaja, se taie pe jumatate, li se scot semintele si se toaca marunt. Se amesteca uleiul, zeama de lamaie, usturoiul pisat, sarea si condimentele. Se adauga iautul si smantana, iar la sfarsit se adauga mararul tocat marunt si castravetii. Se tine la frigider cateva ore inainte de a fi servit. Este un sos excelent pentru peste dar si pentru legume (dip pentru sticksuri din morcovi sau dressing la salata), care are aproximativ 270 calorii la 100 grame, varianta cu smantana, si 210 calorii, varianta mai light.



3 comentarii:

kata spunea...

este foarte bun acest sos....mie imi place mult

AIKE2011 spunea...

de unde iau condimente pentru tzatzichi ???

Carmen spunea...

Noi am luat condimentele cand am fost in Grecia. Daca nu se gasec pe la magazinele cu specialitati grecesti, poti sa renunti la ele, sosul va fi foarte bun si asa :)