joi, 21 octombrie 2010

Pastrama de Oaie


Desi nu sunt fan oaie sau miel, am convenit cu furnicutul ca o data pe an sa pregatim pastrama. Fiindca acum e sezonul mustului si al pastramei, si cum a deal is a deal :), am gatit o friptura/pastrama foarte buna. Am adus cateva imbunatatiri variantei traditionale, pentru ca sa nu fie prea sarata sau cu gust prea puternic de oaie :D Si chiar daca nu este exact pastrama originala, a disparut rapid din farfurii si aprecierile au fost pozitive :)

Pentru 3 - 4 portii avem nevoie de:
  • 1 kg pastrama (pulpa de oaie)
  • 500 + 250 ml vin rosu demisec
  • 2 - 3 catei usturoi
  • 2 linguri ulei
  • condimente pentru oaie (rosmarin, coriandru boabe, piper)
Am cumparat pulpa de oaie gata sarata, si am preferat-o pentru ca are mai putina grasime. Puteam sa o prajim si asa, dar fiindca am vrut sa fie mai putin sarata, asa ca am marinat-o in vin.
Taiem carnea in bucati potrivite, cuburi cam de 2 - 3 cm, pentru ca va mai scadea cand fierbe. Punem intr-un vas adanc carnea, 500ml vin rosu, usturoiul pisat si condimentele. Amestecam putin, punem un capac si lasam la frigider 2 - 3 ore.
Intr-un ceaun sau cratita incingem cele 2 linguri de ulei si punem carnea, cu jumatate din amestecul in care s-a marinat. Daca a fost foarte sarata si a iesit multa sare in vin, putem pune mai putin de jumatate la fiert cu carnea, in functie de preferinte. Lasam sa fiarba acoperita, la foc mic pentru cel putin o ora, preferabil 2, ca sa se moaie carnea. In timp ce fierbe, adaugam din cand in cand cate un pahar de apa si restul de 250 ml de vin. Pastrama trebuie sa fiarba tot timpul in destul lichid. Inainte sa o luam de pe foc, se lasa sa fiarba fara capac ca sa scada sosul.
Servim langa o portie de mamaliga si un pahar de must sau de vin rosu. Cat despre calorii, 100 de grame au aproximativ 380 calorii si asta fara garnitura!


Niciun comentariu: