vineri, 29 octombrie 2010

Sos Asiatic


Fiindca nu se putea sa servim carnaciorii imbracati in foietaj fara un sos, am improvizat si am incercat o combinatie interesanta de ingrediente din care am obtinut ceva foarte aromat si picant. Si la ce aperecieri a primit sosul, cu siguranta il vom face si cu alte ocazii :)


Pentru o portie de sos avem nevoie de:
  • 3 linguri mustar (cu hrean sau uite)
  • 4 linguri ulei de masline (am folosit un ulei cu ardei iute, dar merge si simplu)
  • zeama de la un lime
  • 1 lingurita otet
  • 4 - 5 ardei iuti
  • 6 - 7 linguri sos soia, preferabil mai putin sarat
Curatam de seminte ardeii iuti si ii toacam marunt. Restul ingredientelor se amesteca, se adauga ardeii si se lasa la frigider cateva ore, sa se combine aromele.
Gustul este foarte interesant, amestecul sucului de lime, cu mustarul si ardeii iuti, face toti banii :)

2 comentarii:

kata spunea...

cu ce se poate inlocui sosul de soia? ca mie nu-mi place, dar reteta mi se pare interesanta.....un weekend placut!

Carmen spunea...

Kata, cel mai simplu poti sa inlocuiesti sosul de soia cu 2 linguri sos Worcestershire si o lingura de apa.
Alta varianta mai complexa e un amestec din 1 lingura supa vita, 1 lingura otet balsamic, niste praf de ghimbir si de usturoi, piper.
Sa-mi spui cum ti se pare daca incerci :)
Weekend placut!