marți, 22 februarie 2011

Dulce de Leche


Dulce de leche este un extraordinar sos caramel specific Americii de Sud, care poate fi mai lichid sau mai vascos, in functie de timpul de fiert. Sunt mai multe variante de a-l pregati, noi l-am obtinut din lapte dulce, fiert la foc mic. Cand vom gasi lapte condensat, incercam si varianta cu conserva fiarta, dar din ce am observat, laptele condesat este destul de rar intalnit prin magazinele de la noi. Merita sa incercati acest sos delicios, care poate fi folosit in cupcakes, caramele, sau, cum e si cazul nostru, intr-un cheesecake si o portie de inghetata :)

Pentru aproximativ 1 cana si jumatate de dulce de leche avem nevoie de:
  • 1 litru de lapte cu 3,5% grasime
  • 250 g zahar tos
  • 80 g zahar brun
  • un praf de sare
  • jumatate lingurita bicarbonat de sodiu
Punem laptele la fiert, impreuna cu putina sare si bicarbonatul, intr-o cratita cu fundul gros. Cand incepe sa fiarba, dam focul mic si adaugam zaharul tos, amestecand din 10 in 10 minute si avem grija sa nu dea in foc. Dupa vreo 30 de minute adaugam si zaharul brun. Dupa vreo ora si ceva veti vedea cum incepe sa-si schimbe consistenta. In functie de cat de lichid vreti sa ramana sosul, puneti pe o farfurie cate o picatura, lasati sa se raceasca si inclinati farfuria pentru a verifica consistenta.
Daca nu il folositi pe tot o data, dulce de leche poate fi patrat la frigider, in borcane inchise ermetic.
Daca patiti ca noi, l-ati fiert prea mult si vreti sa-l lichefiati putin, incalziti o cana de lapte pana incepe sa fiarba si amestecati cate putin din laptele fierbinte cu dulce de leche, pana obtineti consistenta dorita.
Abia astept sa-l facem din nou, am pregatita lista de deserturi pentru urmatorul an :)) Dar nu-l vom savura foarte des, pentru ca are aproximativ 330 calorii la 100 de grame.


4 comentarii:

Mari spunea...

ce bun trebuie sa fie!

FLORY spunea...

arata f.f bine,am sa-l incercsi eu!pup!

Carmen spunea...

E foarte bun, daca il incercati va astept cu impresii. Mie imi place si doar peste niste felii de mar :)

Cristina spunea...

Arata foarte bine. Ma tenteaza si pe mine si chiar am sa incerc reteta propusa de tine.