duminică, 13 februarie 2011

Pui cu Urechi de Lemn


Din punga cu urechi de lemn uscate pe care o aveam, o parte le-am pus in supa acra-iute, iar restul le-am folosit la o alta mancare chinezeasca care ne place foarte mult, si anume puiul cu urechi de lemn. Acestea din urma sunt niste ciuperci care se comercializeaza uscate, asa ca e nevoie de aproximativ o ora pentru a le hidrata. Nu au un gust puternic, dar sunt crocante si dupa ce sunt gatite, asa ca ofera mancarii in care sunt folosite o textura deosebita. Si inca ceva, isi maresc dimensiunea de cateva ori cat timp se hidrateaza, asa ca sunt suficiente foarte putine urechi de lemn uscate.
Pentru 2 portii avem nevoie de:
  • 400 g pulpe pui dezosate si fara pielita (sau piept)
  • 40 g urechi de lemn uscate
  • 1 ceapa rosie
  • 10 linguri sos soia
  • 1 lingura sos chilli (sau sos Hoisin, pe care nu-l mai gasim la nici un magazin)
  • 1 lingurita amidon
  • 3 linguri ulei
Pentru inceput hidratam urechile de lemn in apa suficienta si 2 linguri de sos de soia. Pe instructiunile de utilizare ale ciupercilor pe care le-am avut scria sa le tinem cam o ora in apa foarte rece, asa ca le-am pus la frigider. Cand au fost gata, le-am clatit si le-am taiat fasii.
Taiem puiul fasii, iar ceapa o taiem julienne. Din sosul de soia ramas, sosul chilli, amidon si 6 linguri de apa facem un sos, pe care il tinem la indemana.
Incingem uleiul si calim puiul cateva minute, amestecand des, pana cand carnea e rumenita. Adaugam ceapa si lasam pana cand devine sticloasa. Turnam sosul, amestecam si lasam sa dea cateva clocote. Si asta a fost toata reteta, rapid si bun, cu aproximativ 170 calorii la 100 de grame. Se serveste cu orez sau taietei chinezesti.
Pentru reteta ne-am inspirat de pe cevabun.ro.



Niciun comentariu: