luni, 7 februarie 2011

Supa de Gulii


Am pregatit aceasta supa delicioasa pentru ca vroiam sa avem ceva light pentru cina. Si cum a fost cam frig in ultima vreme, rar am vazut peste -8 grade saptamana trecuta, a mers numai bine cand ajungeam inghetati acasa. Ziceam ca vrem ceva light la cina, pentru ca la pranz au fost coastele, si trebuia ceva detoxifiere :)) Guliile au o multime de proprietati, contin vitamina C, fosfor si alte minerale, fibre, ajuta la stabilizarea nivelului de glucoza in sange, deci ajuta la controlul diabetului, asadar sunt o alegere foarte buna si sanatoasa. Alegeti guliile nu prea mari, pentru ca sunt mai crude si nu sunt lemnoase. 


Pentru 5 - 6 portii avem nevoie de:
  • 3 gulii
  • 2 - 3 morcovi
  • 1 ceapa
  • 1 pastarnac
  • 1 ardei (am folosit congelat si l-am uitat la poza)
  • 1 - 2 oua
  • 150g smananta slaba sau iaurt
  • zeama de la jumatate de lamaie
  • 2 linguri ulei
  • sare, piper
Acum va scriu ce a facut furnicutul, care s-a oferit sa bucatareasca singur, pentru ca eu trebuia sa merg la cosmetica :D Cand am ajuns acasa, supa era gata, foaaarte buna si bucataria curata :)) Lucky me :)
Tocam ceapa si morcovii, iar guliile le dam pe razatoarea mare sau le taiem fasii. Intr-o oala punem cele 2 linguri de ulei si calim 1 minut ceapa si morcovii. Adaugam guliile, ardeiul tocat, cam 1,5 litri de apa si pastarnacul crestat in 4.
Lasam la foc potrivit pana cand sunt fierte legumele. Adaugam sare, piper, zeama de lamaie. Batem oul cu smantana, punem peste amestec un polonic de supa, dupa care turnam totul in oala. Lasam sa dea un clocot si oprim focul.
Servim cu crutoane si patrunjel sau marar proaspat tocat si socotim caloriile: doar 25 la 100 de grame!



Niciun comentariu: