marți, 29 martie 2011

Sticky Turkey Wings


Am pregatit niste aripioare lipicioase si picante... desi nu stiu daca aripioare e termenul potrivit, pentru ca 2 aripi si jumatate au avut 1kg :)) Reteta poate fi realizata si cu carne de pui, dar noi am vrut sa mai variem si nu am rezistat tentatiei cand am vazut aceste aripi la supermarket. Asa ca am facut ceva cercetari si am combinat mai multe idei din diferite retete, ca sa obtinem ceva picant si cat mai light :)

Pentru 4 portii avem nevoie de:
  • 1 kg aripi curcan
  • 2 linguri mustar
  • 2 linguri sos chilli
  • 1 ceapa micuta (jumatate de ceapa mare)
  • 4-5 catei usturoi
  • 200 ml bere
  • 2-3 ardei iuti uscati
  • 4 linguri ulei de masline
  • 1 lingurita zahar brun
  • 2 linguri sos soia
  • 1 lingura amidon
  • 2 linguri seminte de susan
  • 1 lingurita pudra ghimbir
  • putin cimbru uscat
  • sare, piper
Mai intai pregatim o marinata pentru carnea de curcan. Intr-un vas punem: ceapa taiata in 2, usturoiul, mustarul, sosul chilli, uleiul, sare, piper, cimbru si le pasam cu piciorul vertical al mixerului pana obtinem un sos.
Aripile taiate pe jumatate le punem intr-o punga care se inchide ermetic sau intr-un vas, turnam marinata si amestecam bine, astfel incat fiecare aripa sa fie acoperita de sos. Lasam la frigider cateva ore, sau peste noapte.
Punem intr-un vas 2-3 linguri de ulei si asezam aripile, iar marinata care ramane o punem peste aripi. Acoperim vasul si il dam la cuptor, la foc mic pentru vreo 30 - 40 de minute. Dupa acest timp lasam inca 30 de minute la cuptor, dar fara capac, intorcand aripile pentru ca sa se rumeneasca pe ambele parti.
In timp ce aripile se fac la cuptor, pregatim sosul lipicios: amestecam berea cu sosul de soia, ghimbirul, zaharul si amidonul dizolvat in 2 - 3 linguri de apa. Punem pe foc si lasam sa fiarba la foc mic pana cand se intareste si are consistenta mierii.
Asezam aripile fierbinti intr-un bol, turnam peste sosul de bere, ardeii iuti tocati si susanul. Amestecam bine pana cand aripile sunt acoperite complet de sos, iar susanul si ardeiul sunt distribuite egal.
Servim fie simple, fie langa o salata de legume proaspete, cu un pahar de bere, si consideram ca au aproximativ 185 calorii la 100 de grame. 



4 comentarii:

janet spunea...

Pur si simplu le ador.....si cat mai picante sa fie!Eu le fac cu miere,otet,condimente de pui si pulbere de ardei iuti..o nebunie!
O zi buna!

Machiaj Ochi spunea...

Arata delicios ;)

Doinitza`s cakes spunea...

1 kg doua aripi?de ce erau de strut? :-))))glumeam ,super arata rumenite,mi-ai facut pofta ai ,un blog,interesant plin de bunatati sa tot il rasfoiesti,felicitari

Carmen spunea...

Janet, o sa incerc si eu cu miere si otet data viitoare, trec pe la voi sa ma inspir :) Weekend placut!

Anca, multumesc :)

Doinitza, aripile erau mai mari decat pulpele de pui :)) buni curcanii astia :) Multumesc pentru complimente! Am trecut si eu pe la tine si am vazut ce minunatii de deserturi pregatesti :)