marți, 19 aprilie 2011

Ciorba de Stevie


Cam mult de cand nu am mai postat nici o ciorba :) Asta nu pentru ca nu am facut, dar pentru ca am refacut ciorbe care deja sunt pe blog, cum ar fi cea de loboda sau de salata. Din multimea de verdeturi de la piata, zilele trecute am ales cateva legaturi de stevie, care s-au transformat in aceasta ciorbita foarte usoara, cu putine calorii si simplu de facut.

Pentru 4 - 5 portii avem nevoie de:
  • 3 legaturi stevie
  • 2-3 cartofi
  • cateva fire ceapa verde
  • 1 ceapa alba
  • 2-3 morcovi
  • 1 pastarnac
  • zeama de la o lamaie
  • 1 pahar suc de rosii
  • 3 linguri de ulei
  • sare
  • leustean, patrunjel
Dupa ce avem frunzele de stevie spalate, le scoatem nervura centrala, adica rupem frunza in doua si taiem nervura. Punem la fiert o oala cu vreo 3 litri de apa si cand fiebe, oparim frunzele cateva minute, pana isi schimba putin culoarea. Le scoatem si le lasam sa se scurga intr-o strecuratoare.
Separat, tocam ceapa alba, morcovii si ceapa verde si le calim 1-2 minute in uleiul incins, dupa care turnam cam 3 litri de apa. Adaugam si pastarnacul si lasam sa fiarba, iar dupa ce zarzavaturile sunt pe jumatate fierte, adaugam cartofii taiati cubulete. Cand sunt fierti cartofii, adaugam stevia tocata, sucul de rosii, potrivim de sare si mai lasam 2-3 minute pe foc. Acrim ciorba cu zeama de lamaie si presaram leusteanul si patrunjelul tocate marunt.
Ciorba este foarte buna atat calda cat si mai rece, si are aproximativ 35 de calorii la 100 de grame.



3 comentarii:

janet spunea...

Eu ciorba nu am facut......in schimb scazuta, este mancarea noastra favorita de primavara!
o zi minunata!

In bucatarie la Sidy spunea...

Carmen ai un premiu la mine pe blog.Te astept cu mare drag sa il ridici....
Te tzuc !

Carmen spunea...

Janet, si noua ne place mult stevia scazuta, abia astept sa facem :)
Sidy, multumesc mult!