miercuri, 11 mai 2011

Ulei Aromat


Va spuneam ca la muschiuletul de porc cu sos de mustar am folosit un ulei de masline cu ardei iute. Fiindca sezonul salatelor a sosit, e timpul sa va dau mai multe detalii despre acest ulei pe care l-am pregatit pentru prima data in casa. Pana acum mai cumparam cate o sticluta cu ulei cu diverse arome, dar m-am gandit ca e mult mai simplu sa-l fac homemade. Fiind prima data, n-am folosit multe condimente, dar pe viitor vom varia aromele :)

Am folosit:
  • 250 ml ulei de masline extravirgin
  • 3 ardei iuti uscati, cu tot cu seminte
  • 2-3 catei de usturoi
  • 2 sticlute de 125ml
Sticlele in care vom pune uleiul trebuie sa fie foarte bine spalate si uscate. 
Indesam ardeii intr-o sticla, nu-i problema daca se mai sfarama, iar cateii de usturoi ii bagam si pe ei in cealalta sticla. Cum sticlutele folosite aveau gatul ingust, am taiat unii catei pe jumatate. Umplem sticlele astfel pregatite cu uleiul de masline si le lasam sa stea linistite vreo 2-3 saptamani.
Dupa acest timp, putem folosi uleiul care devine foarte aromat si picant in salate, mancaruri, sosuri. 
Alte condimente pentru aromarea uleiului ar fi: crengute de rosmarin, cimbrisor, busuioc, oregano, boabe de piper, cum la fel de bine merg si amestecuri din acestea.


7 comentarii:

Anonim spunea...

Buna! Cred ca e gustos uleiul aromat. Nu am folosit niciodata, decat ulei de maslin extravirgin ca atare. Am o remarca: in poze apare o sticla de ulei de masline pe care scrie sansa di oliva. Din cate stiu eu acela nu e ulei extravirgin, ci obtinut din pulpa de masline ramasa dupa ca s-a obtinut uleiul extravirgin.

Carmen spunea...

M-ai prins... cu sticla gresita :)) Intradevar, pe sticla scrie Olio di sansa, care nu e cel mai bun ulei de masline, de fapt e cel mai slab calitativ. Dar in sticla era de fapt ulei de masline extravirgin, adus din grecia intr-un recipient mai mare. Ulei pe care l-am pus in sticla din poza, ca e mai usor de folosit :)
Sper ca n-am creat prea multe confuzii si scuze pt neintelegere :)

Nil spunea...

super bun acest ulei aromat! eu il prefer la salate si la focacaia

Oana spunea...

Unde as putea sa gasesc si eu sticlute asa de mici?

Carmen spunea...

Oana, noi le-am cumparat din Italia, dar am vazut pe la Mega Image si Kaufland niste sticle micute, tot cu ulei de masline.

Oana spunea...

As vrea sa fac si eu acasa uleiuri aromate dar nu gasesc sticlute goale asa mici de cumparat.

Carmen spunea...

Sticlute mici goale n-am vazut, nici noi nu le-am luat goale prima data. Eventual poti folosi sticlutele dintr-o oliviera, pentru ca sunt destul de micute si se gasesc si transparente.