luni, 11 iulie 2011

Tarator


Taratorul este o supa rece de castraveti si iaurt, traditionala, intalnita in intreaga zona balcanica, dar si in Orientul Apropiat. Tata si bunica obisnuiau s-o pregateasca cand eram mai mica si era nemaipomenit de buna in zilele caniculare. Cum am avut parte de ceva caldura in ultima vreme, mai ales in imensul de asfalt numit Bucuresti, si pentru ca aveam cativa castraveti de gradina prin casa, m-am gandit sa-i arat furnicutului aceasta mancare - mostenire de familie.

Pentru 4-5 portii avem nevoie de:
  • 600 g iaurt (am folosit unul cu 3% grasime)
  • 300 - 400 ml apa
  • cam 500 g castraveti
  • 3-5 catei de usturoi
  • 3 linguri ulei de masline 
  • 2 linguri otet sau zeama de lamaie
  • 1 legatura marar
  • sare
Curatam si tocam castravetii cubulete destul de mici. Pregatim un mujdei din usturoiul zdrobit, ulei de masline, otet sau zeama de lamaie si sare.
Intr-un bol incapator turnam iaurtul, apa, castravetii, mujdeiul si mararul tocat marunt. Amestecam, potrivim de sare si mai adaugam apa daca e nevoie. Consistenta trebuie sa fie ca a unui iaurt de baut.
Taratorul se serveste de la frigider si este foarte racoritor, perfect dupa o zi torida, unde mai pui ca are doar vreo 40 calorii la 100 de grame :)




3 comentarii:

Adela Zilahi spunea...

Cred ca este tare buna ! Pupici!

Lucia spunea...

Super reteta, intra in meniul de saptamana asta :))! Mie imi place la nebunie combinatia de castraveti cu iaurt :D

Miha spunea...

Imi place!