marți, 27 septembrie 2011

Vinete Picante cu Carne

Asa cum am promis la cina organizata de Electrolux, incepem sa testam in bucataria proprie bunatatile pregatite de celelalte participante. Pentru inceput, am ales reteta lui Edith pentru ca nu mai facusem de mult o mancare chinezeasca iute-iute :)
Si pentru ca suntem in luna vinetelor, adaugam si aceasta mancarica la provocarea organizata de Betty.
Pentru 2-3 portii am folosit:
  • 300 g carne de porc
  • 2 vinete mici
  • 1 fir de praz
  • 3 catei de usturoi
  • 6-7 linguri sos de soia
  • sos chilli - dupa gust
  • 1 lingura amidon
  • 1 lingurita zahar
  • jumatate pachet taietei de orez (120g)
  • 1 lingura ulei
  • sare, piper
Taiem vinetele fasii lungi de 4-5cm si subtiri cam de 1cm. Daca vinetele au samburi, ii indepartam. Punem vinetele in apa cu sare pentru vreo 30 - 45 de minute.
Tocam carnea si o calim intr-un wok cu o lingura de ulei incins. Dupa ce carnea s-a albit, adaugam prazul tocat rondele si amestecam. Punem vinetele, scurse de apa, sosul chilli si lasam sa fiarba acoperit vreo 4-5 minute, dupa care adaugam si usturoiul pisat.
Dizolvam amidonul in 200 ml de apa sau supa de legume/carne, amestecam cu sosul de soia, piper, zahar. Turnam acest sos peste vinete si amestecam cateva minute. Daca e nevoie, mai adaugam sare, mie sosul de soia mi s-a parut suficient de sarat.
Fierbem noodles-ii in apa cu putina sare, conform instructiunilor de pe ambalaj, ii scurgem si ii asezam pe farfurii. Deasupra lor asezam vinetele si servim imediat.
O mancare foarte rapida si extraordinar de buna!




8 comentarii:

Betty spunea...

Pai sa va grabiti atunci sa mi-o trimiteti ca acus e 29 :)

Carmen spunea...

am trimis :)

Edith spunea...

Sa va fie de bine Carmen! Ma bucur ca le-ai incercat. :)
Cum iti spuneam si pe Fb, am incercat in we caponata ta. Minunata! Multumesc :)

Corina spunea...

Cred ca sunt foarte bune!

Alice spunea...

arata minunat, sigur sunt bune

Cristina spunea...

Mi-ati luat-o inainte, eu le postez abia maine! Urmeaza retetea voastra...

Carmen spunea...

Edith, ma bucur ca ti-a placut caponata!
Cristina, si eu am planuit vinetele cu mozzarella pentru weekend :)

Aurica spunea...

un deliciu minunat, apetisant si foarte usor de preparat si il poate gusta oricine :)