joi, 10 noiembrie 2011

Ardei Iuti cu Telina

Am vazut la momentul potrivit aceasta reteta la Edith pe blog, exact cand aveam o multime de ardei extrem de iuti. Cred ca ardeii astia ar fi definitia de iute, o bucatica miiiica era suficienta sa te faca sa plangi si sa te treaca toate transpiratiile, si asta vine de la cineva obisnuit sa manance iute. Asa ca dupa ce, o vreme, ne-am luptat sa-i mancam ca atare, ne-am dat seama ca nu avem nici o sansa si ca trebuie sa-i folosim intr-o combinatie cu ceva mai normal :))
Pentru 2 borcane, unul de 400g, altul micut, am folosit:
  • vreo 150 g ardei (daca aveti unii mai comestibili, puneti mai mult)
  • tulpinile si frunzele de la 2 teline
  • 50 ml otet
  • 1/2 lingurita sare
  • 2 lingurite zahar
Partea cea mai problematica este curatarea ardeilor de seminte, pe care v-o recomand s-o faceti cu manusi, pentru ca altfel va vor arde mainile si oricand va veti atinge la ochi va fi groaznic. Sa nu ziceti ca nu v-am avertizat :) Noi am lasat cativa ardei si cu seminte, fiindca erau prea mici.
Tocam ardeii rondele, la fel si telina.
Fierbem 200 ml de apa cu otetul, sarea si zaharul, amestecand pana acestea de dizolva. Turnam lichidul peste legume si umplem borcanele cu acest amestec.
Am tinut borcanele vreo 3-4 zile dupa care am inceput sa folosim amestecul in ciorbe, in momentul servirii. Sunt foarte buni, potrivit de iuti, acrisori si cu un gust minunat de la telina.




5 comentarii:

Edith spunea...

Ma bucur ca i-ai incercat si ti-au placut :)

Can't boil an egg spunea...

Ce buni sunt cu o ciorbita cu legume si afumatura... yummy yummy!

Lavinia spunea...

Am niste gogonele pe care as vrea sa le pregatesc pentru iarna, taiate felii, la care sa adaug morcov, ardei telina etc. Un fel de salata de iarna din diverse...
Ar fi buna compozitia ardeilor tai sa o pun peste amestecul asta de legume?
Sa pun si un pic de zahar?
Multumesc!

Carmen spunea...

Edith, multumesc de reteta, ne-au placut fff mult. Imi pare rau ca n-am facut mai multi :))
Lavinia, cred ca poti sa folosesti aceeasi compozitie pentru salata de legume la borcan. Daca pui morcov, nu e nevoie sa pui zahar.

Adina spunea...

Am facut si eu vreo doua borcanele si imi pare rau ca nu am pus mai mult:) Le recomand si eu.