marți, 29 noiembrie 2011

Tocanita de Ciuperci

Fiindca suntem in post, m-am gandit ca ar fi potrivita o reteta bazata doar pe legume, pentru cei care renunta la carne in aceasta perioada. Nu era neaparat in plan, dar cand am vazut asa frumusete de ciuperci asortate, primul lucru care mi-a venit in minte a fost ca trebuie sa le transform intr-o tocanita simpla, dar atat de buna.
Astfel pregatite, ciupercile pot fi servite cu o garnitura de paste sau mamaliguta, dar si simple. In ultimul caz, ar fi indicat sa puneti mai multe ciuperci daca vreti sa intelegeti ceva din doua portii :)
Pentru 2 portii am folosit:
  • 500 g ciuperci asortate
  • 2 cepe mici
  • jumatate pahar ketchup de casa
  • sare, piper, cimbru uscat
Curatam ciupercile, le stropim cu putina zeama de lamaie, ca sa nu se innegreasca si le taiem sferturi. Ele oricum vor scadea, asa ca nu trebuie taiate prea mici.
Tocam ceapa marunt si o calim cateva minute, cu 1-2 linguri de apa, dupa care adaugam ciupercile, un praf de sare si inca 2-3 linguri de apa. Lasam vreo 5-10 minute sa fiarba acoperite, adaugam ketchup-ul si continuam fierberea fara capac pana scade sosul. Nu dureaza prea mult pana e nevoie sa gustam, sa portivim de sare, piper, cimbru si sa oprim focul.
Asa cum spuneam, tocanita poate fi servita cu mamaliga, cu paste sau simpla. 




3 comentarii:

Adela Zilahi spunea...

Oau imi plac ciupercile si nu refuz asa mancare delicioasa niciodata! Pupici!

sara & Miki spunea...

Imi plac ciupercile pregatite oricum. Pup!

Unknown spunea...

sunt o fana a ciupercilor, dupa mine le-as pune in orice, aprope orice ;)