miercuri, 14 decembrie 2011

Fasole Batuta (Frecata)


Dupa atatea plimbari si petreceri, am ignorat o perioada bucataria, dar gata, am revenit la normalitate si la cratita :)) Ca sa sarbatorim intoarcerea lui Robert din pribegie, am pregatit niste bunatati cu fasole: iahnie cu ciolan afumat si fasole batuta. Pai daca tot am fiert de zor la fasole, era pacat sa nu le pregatim pe ambele, cate putin din fiecare :) Dar sa incepem cu inceputul...
Pentru vreo 4-5 portii am folosit (cu aproximatie):
  • 250 g fasole alba uscata
  • 2 cepe
  • 2 frunze de dafin
  • 1 lingurita sare
  • 3-4 linguri de ulei
  • 1 lingurita boia (dulce sau picanta sau combinata)
Cu vreo 8-12 ore inainte sa ne apucam de treaba, punem fasolea la inmuiat intr-o cantitate suficienta de apa. Fasolea se va umfla destul, asa ca folositi un vas incapator si multa apa. Dupa acest timp, scurgem fasolea, punem din nou apa, cat sa o acopere cu 2-3 degete si punem la foc mediu. In acelasi timp punem si o alta oala cu apa la fiert. Asteptam ca fasolea sa dea cateva clocote, o scurgem intr-o sita, clatim vasul si o punem inapoi.  Adaugam apa fierbinte din cealalta oala si lasam sa fiarba vreo 5 - 10 minute, timp in care pregatim alta transa de apa fierbinte. Repetam procedeul: scurgem, clatim, adaugam apa, fasole si foile de dafin. Fierbem, de data aceasta pana fasolea e gata, adica pana se zdrobeste usor intre degete. Timpul depinde mult in functie de tipul de fasole, deci e irelevant :)
Scurgem fasolea, aduncam frunzele de dafin si pastram o jumatate de cana de lichid, in care divolvam sarea. Cu piciorul vertical al mixerului pasam fasolea, adaugand din cand in cand cate putina saramura, pana ajungem la gustul dorit. Puteti folosi o fasole mare, care se curata de coaja usor, sau puteti da prin sita, pentru a elimina cojile.
Taiem ceapa julienne si o calim in uleiul incins pana devine crocanta si aurie. Oprim focul si adaugam boiaua. Punem fasolea intr-un bol, iar pe deasupra o decoram cu ceapa prajita si uleiul aferent. Daca mai aveti si niste varza murata, s-a rezolvat o masa de toata frumusetea :)



4 comentarii:

In bucatarie la Sidy spunea...

Hmmmmm....cat de bine arata !
tare=mi mai place fasolea uscata, mai ales acum ca e si post...
Te tzuc !

Corina spunea...

Tare buna, mai ales iarna! Pupici

FLORY spunea...

Imi place tare mult,nu refuz niciodata o portie !Pupici!

Adrea spunea...

O alegere buna,imi place mult in post sunt binevenite