miercuri, 7 decembrie 2011

Grenoble City Break


In sfarsit ajung sa va spun si despre ultima noastra escapada culinara, petrecuta recent la Grenoble, un oras incantator, unde domnul Robert a fost trimis in delegatie. Ca sa nu se plictiseasca singur pe acolo, i-am facut o vizita si i-am tinut companie un weekend prelungit, ocazie cu care am degustat o multime de specialitati frantuzesti. Pana sa ajung eu, el deja notase pe harta mai multe restaurante, care mi-au placut enorm: micute, cu 6-8 mese, foarte intime si cu meniuri scurte, dar perfect pregatite.
Am experimentat Franta in cu totul alt mod decat atunci cand am fost la Paris, unde turismul se practica masiv. Aici lumea e mult mai relaxata, de exemplu duminica, totul era inchis. Si cand spun totul... I mean it: magazine, restaurante, receptiile hotelurilor. Doar cateva cafenele din centru erau deschise, si desigur McDonalds :)

De vizitat nu e prea mult, orasul vechi are un farmec aparte cu stradute mici si intortochiate, cafenele si terase la tot pasul. Cateva biserici vechi, cateva parcuri, o piata care m-a incantat prin diversitate si animatie, si cam atat... Adica vreo zi de plimbare relativ lejera.





Am dat o fuga si pana la Vizille, locul de undea inceput revolutia franceza, un domeniu de o frumusete deosebita, aflat cam la 45 de minute de Grenoble. Pe langa castelul de la strada, gradinile se intind cam pe vreo 2-3 km, culminand in capatul opus intrarii cu un punct de observatie de unde se pot vedea o multime de cerbi si caprioare. Dar sa lasam caprioarele si sa revenim la tema blogului nostru...

In Elvetia n-am apucat sa mancam raclette, dar am profitat ca fix langa hotel era un restaurant cu acest specific si in prima seara am incercat aceasta bunatate. Pentru cheese lovers ca mine, nu era nici o noutate ca-mi va placea, dar si furnicutul a apreciat-o. Probabil pentru ca se serveste cu o gramada de mezeluri :))

Daca in prima seara am tradat Franta pentru Elvetia (who can blame us? :)), zile urmatoare am recuperat cu:
Tartine cu foie gras
Melci (Cassolette d’escargots du Trièves) - yummy... cine s-ar fi asteptat :))
Biban in pergament (Bar cuit en papillote)
Jambon cu cartofi gratinati (Jambon braisé (fermier) et gratin dauphinois)
Supa de dovleac cu nuci (Soupe de Potiron aux Noix)
Piept de rata cu cartofi gratinati (Magret de Canard au Poivre Vert, Gratin Dauphinois)
Crème Brulée
Clafoutis
Tarta cu lamaie (Tarte au citron)
Negresa cu crema de ou (Moelleux au chocolat et sa crème anglaise)
Dupa experienta superba din Grenoble, deja incercam sa planificam o excursie in Provence, o zona pe care de mult vrem s-o vizitam. Sa vedem cand ne vor reusi planurile :)

6 comentarii:

Mihaela spunea...

Ce experienta frumoasa! chiar aseara am vazut pozele tale pe facebook, dar nu am facut legatura intre facebook si blog :))

Edith spunea...

Ce fain trebuie sa fi fost...
Norocosilor! :)

Alice spunea...

beyyyyyyyyyyy ci dezmat!!!!!!!!!

Carmen spunea...

Mihaela, erau poze de la aceeasi plimbare, doar ca pe cele cu mancare le-am pastrat pt blog :))
Multumim, Edith :)
Alice, gata, ne-am intors la treaba :))

In bucatarie la Sidy spunea...

Carmen ai votul meu la concursul blogurilor:
http://www.harbour.ro/blogourmet/vot.php?tier=5
Bafta, te tzuc !

Carmen spunea...

Multumesc mult Sidy! Pup!