luni, 2 aprilie 2012

Salata de Untisor si Leurda

Acum cateva zile, cand am trecut prin piata, am gasit untisor si leurda, pentru prima data anul acesta. In sfarsit! De cand visam la momentul in care ne vom bucura de primavara si verdeturile ei crude :) Pe langa reteta, va voi povesti si despre un gadget de bucatarie extraordinar de util, mai ales in aceasta perioada cand salatele sunt la mare cautare.
Pentru 2 portii de salata am folosit:
  • 2 legaturi untisor
  • jumatate legatura de leurda
  • 4-5 ridichi
  • o bucata branza de capra (cam 100g)
  • 3 linguri ulei de masline
  • zeama de la jumatate de lamaie
  • cate un varf de cutit de pudra de: ghimbir, busuioc, coriandru, chimion
  • marar, patrunjel
  • un praf de sare
Spalam bine verdeturile si le taiem coditele. Punem frunzele de untisor intr-un bol, taiem ridichile si le punem peste. Facem un dressing din ulei, zeama de lamaie si condimentele uscate.
Acum urmeaza partea cea mai tare, taiatul leurdei, al patrunjelului si mararului. Pentru aceasta operatiune am folosit o foarfeca speciala pentru taiat verdeturile (detalii aici), pe care o gasiti la Kitchen Shop. Este simplu de folosit, foarte ascutita si vine impreuna cu un mic pieptanas, si deci este usor de curatat. Distanta dintre lame  este potrivita, nici prea mare, nici prea mica, astfel ca poate fi folosita la taierea rapida a diverselor verdeturi sau condimente. Bineinteles ca fiind vorba de un gadget, eu doar am facut pozele si Robert a fost chef :)


Adaugam dressingul, presaram pe deasupra bucatele de branza si avem o salata simpla, fara prea mari pretentii, de primavara.


Niciun comentariu: