duminică, 8 aprilie 2012

Sweet Home Chicago

Inspirata de premiul recent castigat la Gala Blogourmet, m-am decis sa va povestesc despre cea mai lunga si frumoasa perioada pe care am petrecut-o departe de casa. Si anume vara si iarna din "windy city" Chicago, sau, our sweet home away from home :) Desi au trecut mai bine de 2 ani de cand ne-am intors (wow, cum zboara timpul),  mereu ne amintim cu drag de cele cateva luni in care am avut norocul sa vedem o buna parte din Mid-Westul american.
Primul lucru pe care il observa orice foodie este ca SUA este un loc unde veti gasi restaurante cu orice specific va puteti imagina. In orasele mari, toate tarile lumii reprezentate printr-o mancatorie sau chiar printr-un cartier (vezi Chinatown sau cartierul grecesc). Dar exista si un puternic sentiment national si local, Chicago fiind celebru pentru a sa Chicago style pizza sau Chicago style Hot-dog. La fel cum exista New York style cheesecake sau Buffalo wings.

Primul restaurant pe lista de must visit in Chicago este fara indoiala Lou Mitchell's, care este si punctul de plecare al si mai faimoasei Route 66. Este un local cu specific american, unde poti servi un good ol' american breakfast cu omlete pufoase intr-o gramada de combinatii, servite direct din tigaie, oua cu bacon si eventual niste carnaciori, sau, niste bucatele de sandwish cu cativa cartofiori wedges, iar la final, nelipsitele pancakes.


Meniul de pranz e destul de clasic, salate, supe si sandwishuri, dar cine ajunge acolo la pranz? Ca doar v-am zis ca e punctul de plecare al Route 66 spre sud, asa ca luam micul dejun si plecam la drum si pana la St Louis e drum lung :)


Prima data cand am fost acolo, am gasit o masa mica, de 2 persoane, dar apoi am nimerit doar la mesele maaari, ca la nuntile de la tara :)) Si sa stiti, la uncle Lou se sta ceva vreme la coada pentru o masa, mai ales la micul dejun. Dar asteptarea e indulcita cu donuts din partea casei :)
Un alt restaurant traznit este Ed Debevic's, unde, la ceas de seara ospatarii danseaza (decent) pe bar. Sa nu ziceti ca nu v-am avertizat :)) Cand am nimerit acolo dintr-o intamplare, am crezut ca am gresit filmul, dar daca nu va sperie ideea sa stati sub un porc gonflabil in timp ce asteptati sa fiti condusi la masa, iar ospatarii nu vi se par ciudati, experienta poate fi una foarte amuzanta :) Si aici specificul este unul american, cu toate felurile de burgeri, sandwish-uri, alaturi de cartofi prajiti serviti in cosulete cum vedeam la TV, in "That 70's show" - best sitcom, impreuna cu Friends :)


Continuam tot cu localuri "seen on TV" cu Hooter's! Cine nu stie cand Al Bundy iesea cu baietii la Hooter's :) Fetele care servesc aici, pentru ca da, sunt doar fete, sunt echipate corespunzator, in uniformele consacrate. Sorry, n-am facut poze la fete :)) Pe langa meniul de burgeri, aripioare crocante, creveti, salate si coaste de porc, garnitura de cartofi prajiti are o forma deosebita. Scuzati poza, eram la inceput cu pozatul mancarii :)
Acum ar putea urma o dezbatere de tipul cine a fost primul: restaurantul Bubba-Gump sau filmul Forest Gump, in care se facea referire la un local cu acest nume. Dar pentru ca ne-a ros de mult curiozitatea, am aflat ca acest lant de restaurante fost deschis la 2 ani de la lansarea filmului si este detinut indirect de Paramont Pictures, adica cei care au distribuit Forest Gump. Meniul restaurantului de la Navy Pier este plin de creveti pregatiti in diverse feluri: pane, cu cocos, cu chilli, cajun sau frigari de creveti cu legume, care pot si comandate si in cateva combinatii. Pe langa acestia, mai gasiti cateva salate si alte feluri de fructe de mare: calamari, scoici sau crabi sau homari. Servirea e la fel de interesanta, in niste hartii cerate care seamana cu ziarele.

Trecand la restaurante mai serioase, un loc unde puteti savura cina in timp ce admirati orasul de sus este Signature Room de la etajul 95 al John Hancock Center. Cel mai bine este sa ajungeti acolo intr-o seara senina, cat este inca lumina afara, pentru a putea vedea privelistea ziua, apoi vedeti apusul si la final, in timp ce savurati un cocktail la barul de la etajul 96, urmariti cum se aprind luminile in tot orasul.



Daca vreti sa incercati bucataria sudista, plina de culoare si arome, Heaven on Seven este locul perfect. La cativa pasi de Michigan Ave, acest restaurant are un perete plin de toate sosurile posibile, iar pe masa veti avea multime de optiuni la acest capitol. De la cele putin iuti, la altele cu mesaje explicite :)


Se stie ca americanilor le place pizza, mare si cu multe toppinguri. Am incercat vreo cateva feluri, dar cel mai mult ne-a placut cea de la Michael's, cu crusta subtire. Poate si pentru ca era cea mai mare pizza pe care am vazut-o vreodata :)
Ca orice oras american care se respecta, si in Chicago exista un cartier chinezesc. Unde lumea nu prea vorbeste engleza, am avut adevarate probleme sa intelegem ce ne ziceau chelneritele care se plimbau cu caruturile de dumplings.

Si pentru ca n-a prea fost zi in care sa nu vizitam ceva, am vizitat o multime de muzee: de stiinta si tehnologie, stiinte ale naturii, de arta, acvariu, gradina zoologica si botanica, am fost la concerte sau musicaluri. Plimbarile cu barcile de viteza pe lacul Michigan, sau un tur cu barca  pe Chicago River sunt alte ide bune de a vedea si cunoaste mai bine orasul.

Pe noi, din prima clipa, ne-a cucerit downtown-ul, plin de zgarie nori, unde o cladire de 25 de etaje pare micuta :)
Pentru cei care vor sa fie la inaltime, din Sears Tower (mai nou redenumit Willis Tower) - America's tallest building, puteti admira orasul si lacul Michigan de la vreo 410m, adica nivelul 103. Si daca va plac senzatiile tari, puteti pasi afara cladirii, in balcoanele transparente, inclusiv podeaua.





O fi New York-ul mai celebru, dar tot Chicago va ramane preferatul nostru, asa ca inchei cu un cantec despre acest oras frumos :)

2 comentarii:

Antonina spunea...

OMG!! de ce v-ati intors? ;))

Carmen spunea...

Pai nu prea aveam de ales :))