luni, 7 mai 2012

Buffalo Wings


Nu e vorba de aripi de bivol :)) ci despre o reteta de aripioare de pui picante, creata in orasul Buffalo din statul New York. Aici va arat o varianta dietetica a retetei originale, pentru ca in mod traditional aripioarele se prajesc, ceea ce nu e deloc pe placul meu, asa ca am preferat sa le pregatesc la cuptor. Mult mai simplu de facut, mai curat si cel mai important, mai sanatos :) Iar daca sunteti in cautare de retete pentru marele meci care va avea loc miercuri, va astept si maine cu mai multe retete de sosuri si garnituri pentru aceste aripioare picante, excelente langa un pahar de bere si un meci antrenant :)
Am folosit urmatoarele:
  • 1,3 - 1,5 kg aripi de pui (vreo 15 bucati)
  • 3 - 4 linguri ulei de masline
  • 2 - 4 linguri sos chilli (optional)
  • 1 lingurita boia iute
  • sare, piper
Taiem aripioarele in 3 pe la incheieturi si pastram doar bucatile mai mari, varfurile le aruncam. Sau, din ele putem pregati o supa pe care s-o avem ca ingredient la alte retete. 
Pregatim o marinata din restul ingredientelor si o turnam peste aripioare, lasand totul la marinat vreo ora. Incingem cuptorul la 180 de grade si coacem aripioarele, pe o hartie de copt, timp de 30 - 40 de minute, intorcandu-le la jumatatea intervalului.
La final, in ultimele 5 - 10 minute de stat la cuptor, dam drumul la grill si rumenim aripioarele. Dupa aceea, cand le scoatem din cuptor, ungem aripioarele cu sosul care ramane pe langa ele, sa se glazureze complet.
Le servim calde, alaturi de diverse sosuri, cel mai cunoscut fiind cel de branza si garnituri de legume. Pentru o varietate cat mai mare, am pregatit si un sos de mustar si unul foarte picant, cu chilli si lime.




4 comentarii:

Emily spunea...

bune rauuuuuuuu :) Ador aripioarele! Te pup si-ti doresc sa ai o zi minunata!

Simona spunea...

Cel mai mult din pui, iubesc aripioarele!!! Vreau si eu o portie!!! Pupici

The Wandering Oltean spunea...

Cu toate ca nu am facut niciodata acasa, aripile astea sint pe lista de mincaruri preferate.. merg bine rau de tot cu bere!!! Merge direct proportional aici, cu cit mai multa bere cu atit mai multe Buffalo wings :)

Carmen spunea...

Emily, Simona si eu sunt fan aripioare :) va servesc cu drag :)
Wondering Oltean, nici noi nu le pregatim prea des in casa, dar sincer ca sunt mai bune decat alea de la restaurat :)) Eu nu prea sunt cu berea, dar mi s-a spus ca merg bine asa cum zici tu :))