marți, 15 mai 2012

Paine cu Condimente

Am copt aceasta paine mai demult, dar am uitat complet de ea, traiam linistita cu impresia ca o postasem. Deh... de la o varsta incolo, se mai intampla :)) Noroc ca la organizare stau mai bine si am observat ca de fapt si de drept, painica statea ascunsa, deci m-am grabit sa v-o arat. Este vorba de o paine dintr-un amestec de faini si o multime de condimente, perfecta pentru micul dejun.
Pentru o paine intr-o tava de cozonac, am folosit:
  • 230 g faina alba
  • 130 g faina integrala
  • 40 g faina de secara
  • 250 ml apa
  • 3-4 linguri ulei de masline (am pus din cel aromat de la rosiile uscate)
  • cate o lingurita de: rosmarin, busuioc, maghiran
  • 1/2 lingurita drojdie
  • 1/2 lingurita sare
Facem o maia, dupa cum va spuneam aici. Amestecam cele 3 tipuri de faina cu condimentele, sarea si facem o gropita in mijlocul amestecului. Turnam apa calduta, uleiul si maiaua dupa ce a crescut. Framantam cateva minute, pana obtinem un aluat elastic, care se dezlipeste usor de maini, il acoperim si il lasam la dospit 30 de minute la temperatura constanta. 
Dam o forma aluatului, il asezam in tava acoperita cu hartie de copt si il mai lasam vreo 10 - 15 minute la crescut. Coacem painea in cuptorul incins la 180 de grade pana se rumeneste si trece testul scobitorii. La final, cand o scoatem din cuptor, o ungem cu putin ulei la suprafata.
Veti vedea, inca de cand painea se afla la copt, cat de parfumata poate fi :)


Un comentariu:

Simona spunea...

foarte bine arata!!!