miercuri, 29 august 2012

Negresa cu Fistic si Merisoare

Pentru ca am scapat cat de cat de canicula (yeeeeey!), putem sa stergem praful de pe obiectul acela din bucatarie care degaja caldura. Ati ghicit, ma refer la cuptor :)) Pentru ca a stat nefolosit de vreo cateva luni, am decis sa reincepem relatia cu o prajitura pe gustul meu, cu ciocolata, fina la interior dar cu o crusta crocanta. Si cum aveam prin casa niste fistic crud si merisoare uscate, le-am aruncat in prajitura si bine am facut :)
Pentru o tava mica, de vreo 20x20 cm, am folosit:
  • 100 g ciocolata neagra
  • 100 g unt
  • 150 g zahar - am folosit brun
  • 3 oua
  • 80 g faina
  • 50 g fistic crud si nesarat
  • 50 g merisoare
  • 2 lingurite ness
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • 1/2 lingurita praf de copt
Punem ciocolata rupta bucatele impreuna cu untul intr-un vas la bain-marie, adica asezat peste un alt vas in care fierbe apa. Adaugam nessul si amestecam pana se topesc toate ingredientele, moment in care luam de pe foc si lasam sa se raceasca.
Batem ouale cu zaharul, adaugam ciocolata topita si incorporam faina. Urmeaza fisticul si merisoarele, pe care le puteti marunti... sau nu, praful de copt si esenta de vanilie. Turnam aluatul in tava unsa cu unt si dam la cuptor la 180 de grade, cam 25 - 30 de minute, pana cand o scobitoare introdusa in centrul prajiturii, iese curata.
Incercam pe cat posibil sa asteptam pana se raceste inainte de a o portiona. Se potriveste la fix la o cafea sau un ceai :)



3 comentarii:

Top Cuisine avec Lavi spunea...

Ce bunatate! Cu fistic nu am facut niciodata, dar data viitoare incerc!

Craita spunea...

o praji pe gustul meu, arata genial!

Carmen spunea...

Merge si cu alte feluri de nuci, dar fisticul se potriveste f bine cu ciocolata :)
Va astept parerile dupa ce o incercati, sunt sigura ca o sa va placa :)