miercuri, 12 septembrie 2012

Galette de Prune si Migdale


O noua reteta de inspiratie frantuzeasca, cu foarte putine ingrediente, dar tocmai aceasta simplitate mi se pare ca reprezinta farmecul ei. Noi am folosit prune, ca sa fim in ton cu venirea toamnei, dar poate fi pregatita cu orice fructe: mere, piersici, afine, caise, cirese si lista poate continua muuult. Cu aceasta ocazie am facut un experiment, care spre marea mea bucurie a reusit, asa ca trebuie sa va descriu modul de preparare al aluatului folosind robotul de bucatarie. Desigur, este mult mai usor decat varianta manuala si cu rezultate mai bune :)
Pentru 6-8 portii am folosit:
  • 110 g unt
  • 160 g faina (aluat) + 1 lingurita (prune)
  • 50 g zahar (aluat) + 1 lingura (prune)
  • 7 linguri apa foarte rece
  • 14 prune
  • 2 linguri fulgi de migdale
  • zeama de la o jumatate de lamaie
  • 1 ou sau 1 galbenus
Punem 160 g faina in accesoriul pentru tocare al robotului de bucatarie (sau in tocator), impreuna cu untul rece de la frigider si 50 g zahar. Mi-era teama ca va iesi un norisor de faina, dar se pare ca se inchide complet ermetic :) 
Mixam 2-3 secunde, si obtinem ceva ca in poza de mai jos, amestecul seamana cu nisipul.
Incepem sa adaugam cate 1-2 linguri de apa, mixand foarte putin dupa fiecare. Apa trebuie sa fie foarte rece, adica aproape gheata. Cel mai bine, cand va pregatiti ingredientele, puneti cateva cuburi de gheata intr-un pahar, peste care sa turnati putina apa. Pana veti ajunge sa aveti nevoie de ea, va fi la temperatura buna.
Initial mi s-a parut ca dupa 7 linguri de apa aluatul este cam moale, dar am constatat ca de fapt a fost cel mai bun blat de tarta pe care l-am facut vreodata. Acoperim aluatul cu o folie si il dam la frigider cateva ore sau peste noapte.
Dupa ce s-a odihnit si s-a racit bine, luam aluatul si il intindem pe o suprafata infainata. Cand e subtirel si pe cat posibil rotund il transferam in tava tapetata cu hartie de copt, ca sa nu ne complicam cu mizerie prea mare :)
Taiem prunele fasii, le amestecam cu zeama de lamaie, fulgii de migdale, 1 lingurita de faina si 1 lingura de zahar. Asezam fructele peste aluat, lasand o margine de aproximativ 2 cm, pe care o tragem peste prune, ca sa le acoperim putin. Ungem acest brau cu oul batut si dam la cuptor la 160 de grade cam 50 de minute, pana se rumeneste.
Ornam cu zahar pudra si asta-i desertul :)



4 comentarii:

Anonim spunea...

:) super idee cu robotul de bucatarie, cred ca am sa incerc si eu, iar tarta nu poate fi decat buuunaaa!

Top Cuisine avec Lavi spunea...

ce deliciu! arata foarte apetisant!

Paradis spunea...

Minunata si delicioasa!

miremirc spunea...

Ce reteta buna !Prezentare excelenta ! )