duminică, 23 septembrie 2012

Pui Impanat cu Ricotta

De mult ma gandeam la o astfel de postare, prin care sa-mi spun parerea despre puii din comert, iar aceasta reteta mi s-a parut ocazia perfecta. Cred ca stiti deja ca majoritatea puilor sunt crescuti fortat, folosindu-se hormoni de crestere, antibiotice si alte nebunii. Desigur, toate acestea ajung si in organismul consumatorilor, efectele nefaste vazandu-se mai devreme sau mai tarziu. Am observat ca in ultima vreme au aparut si alternative sanatoase in comert, de la firme mai mici si mai responsabile, demne de luat in seama, ale caror produse sunt vizibil diferite (in bine :) ) fata de ceea ce se gaseste in mod normal la raionul de carne de pasare. Un astfel de pui am folosit si noi in reteta de fata, si am fost incantati de rezultat.
Am folosit urmatoarele ingrediente:
  • 1 pui de tara (sau rustic) - de aproximativ 2 - 2.5 kg
  • 300 g ricotta
  • 1 legatura ceapa verde - doar frunzele verzi
  • 1 legatura patrunjel
  • cate o lingurita de maghiran, menta - uscate
  • 100 ml ulei de masline
  • sare, piper alb
Taiem puiul pe spate, scotandu-i coloana vertebrala. Daca aveti o foarfeca speciala, cu atat mai bine, dar se poate rezolva operatiunea si cu un cutit bine ascutit. Astfel putem desface puiul, asezandu-l cu pieptul in sus.
Amestecam ricotta cu ceapa verde si patrunjelul tocate marunt, menta, maghiran, sare si piper. Dezlipim pielita de pe pui, cu ajutorul unei spatule, cu grija sa nu o rupem. Cu o lingurita luam din amestecul de branza si il introducem pe sub pielita, umpland astfel puiul.
Ungem o tava incapatoare cu ulei de masline si asezam puiul in ea. Turnam restul de ulei peste pui, il ungem bine, apoi presaram sare si piper alb pe deasupra. Am preferat piperul alb pentru a pastra culoarea uniforma a puiului. Turnam si o jumatate de cana de apa in tava si o punem la cuptorul incins la 200 de grade, timp de aproximativ o ora si jumatate. 
Din cand in cand, cam la fiecare 20 - 25 de minute, scoatem puiul din cuptor si il ungem cu sosul din tava, completand cu apa daca e nevoie. Daca vi se pare ca se rumeneste prea tare, acoperiti puiul cu folie de aluminiu si continuati coacerea.
Se poate servi cu diferite garnituri, noi am ales un mix colorat de legume. Dupa cum vedeti, reteta este una foarte simpla, dar arata (si miroase) incredibil de bine, iar puiul are un gust extraorinar :)



Un comentariu:

Anonim spunea...

Sunt perfect de acord cu tine in legutura cu carnea cumparata din comert...
Iar despre preparatul facut de tine nu pot sa spun decat ca este f gustos sau cel putin asa arata :P
Te pup!