luni, 22 octombrie 2012

Pastrav in Pergament

Zilele trecute am constientizat ca noi nu prea mancam peste. Motiv pentru care nici nu avem prea multe retete pescaresti pe blog. Dar speram ca acest lucru sa se schimbe, pentru ca de acum nu va mai trece nici o saptamana fara peste. Bine... poate nu vor trece doua, fiindca planul saptamanal e poate prea ambitios :) Si cum puteam incepe acest deziderat daca nu cu o reteta frantuzeasca, pe care am incercat-o la Grenoble, pe numele ei orginal poisson en papillote.
Pentru 2 portii avem nevoie de:
  • 2 pastravi eviscerati - puteti folosi si  fileuri din pesti mai mari
  • 4-5 felii de lamaie
  • sare, piper
  • cateva crengute de rosmarin - optional
Pestele spalat il condimentam si il saram cu vreo 30 - 45 de minute inainte de a incepe, timp in care il tinem la frigider.
Incingem cuptorul la 200 de grade. In interiorul patravului punem feliile de lamaie si crengutele de rosmarin. Presaram putin piper pe deasupra si asezam fiecare peste pe o bucata de hartie de copt, pe care o folosim pentru a impacheta pestele.
Asezam in tava cu marginile hartiei in jos si coacem in jur de 15 - 20 de minute. Este suficient pentru ca pestele sa se patrunda. Ca garnitura am optat pentru clasicii cartofi natur, dar la fel de bine se potrivesc legume sote.


Un comentariu:

Cristina spunea...

LIKE!!! Eu as manca peste la 2 zile, dar nu am cu cine:(