joi, 7 februarie 2013

Dorada Bercy

Recent am descoperit o pescarie foarte buna aflata in drumul spre casa, iar efectul aceste descoperiri a fost cresterea simtitoare a consumului de peste proaspat. Fara sa facem planuri, ne oprim o data pe saptamana pe acolo si luam ce ne place mai mult din multele sortimente pe care le vand. Zilele trecute s-a intamplat sa fie pastrav, pe care l-am pregatit in pergament, ca aici, si niste dorada, aici de fata. Normal, tot reteta frantuzeasca, ca se pricep la peste :)
Pentru 2 portii am folosit:
  • 2 dorada (aprox 700g ambele)
  • 2 fire de praz
  • 1 pahar de vin alb (al nostru este de la tara, sa-i zicem demi-sec)
  • 4 linguri ulei de masline
  • 1 legatura patrunjel
  • sare, piper
Crestam pestele bine curatat si il condimentam cu sare si piper. Tocam prazul rondele, iar patrunjelul marunt. Intr-o tava turnam 2 linguri de ulei de masline, facem un pat din prazul si patrunjelul tocate, iar deasupra asezam pestele. Mai stropim cu 2 linguri de ulei si turnam vinul, impreuna cu aproximativ jumatate de pahar de apa. Lichidul ar trebui sa acopere aproximativ jumatate din peste.
Dam la cuptor pentru 35 - 40 de minute, la foc mediu, stropind des pestele cu sosul format. Daca vreti un sos mai gros, dupa ce scoateti pestele din tava, fierbeti-l cu 1 lingura de faina timp de cateva minute pe aragaz. Noua ni s-a parut ca a scazut suficient si am omis aceasta etapa. Bon apetit!



Un comentariu:

adnia spunea...

ce bine arata...iar dorada se numara printre preferatele mele!